וחמישי ובשבתות ובחגים קוראים בתורה. מידי פעם הנו מכונה

Wiki Article

החלקים של התורה

טקסט אומנות כתוב הכול על קלף, מעצב השיער הקדוש עד מאוד בתורה.
בתורה עשר ענק בקרב ספרי קודש

התורה שבכתב - כוללת את כל התנ"ך - קבצי הכולל בערך שלושים ספרי עיון, בכינוי מייצג בראשי תיבות את אותן שלושת חלקיו: אומנות, נביאים וכתובים. הנו חוקי כתבים מקיפים המבוקשים ברובם בלשון הקודש ומקצתם בארמית. התנ"ך מתאר את אותו תולדות האתר בטבע מעת בריאתו, ומתמקד בתולדות עם ארץ עד לתחילת חיי מקומות מגורים אחר. כמו כן הינה כוללת קובצי טיפים ומצוות, טענות מוסריות, פתגמים ואחרים.
שישה חומשי מקצוע הם החלק המקודש מאוד בתנ"ך ואותו אחד שדיברנו נכתב מפי הקב"ה באמצעות משה , הנביאים והכתובים נכתבו על ידי נבואה בידי נביאים ייחודיים בתקופות מתחלפות .

המשנה - קבצי הכולל במדויק הלכה כלים ומצוות. הנלמד על ידי התנאים מהפסוקים בתנ"ך על פי המסורת - סוחר מפי סוכן עד ל איתן רבנו. נוסחה הקטן ביותר של המשנה גובש ונחתם באמצעות רבי יהודה הנשיא. עצם כתיבתה בקרב המשנה נקרא חריגה מהמסורת הנפוצה עד ל אוקי, אז שאסרה המתארת את תכנון ספרות תורנית אחרת חוץ התנ"ך, רבי יהודה הנשיא חרג מכלל הגיע וזאת משום שראה שאי אפשר לעבור את אותה המרה של ההלכות בע"פ בגלל השיכחה לכן כתבה. המשנה נכתבה במדינה, בלשון הקודש בניב אחר מזה שמוכר מבין התנ"ך, הקרוי לשון מבריקים או גם "עברית משנאית".
התלמוד - שבו נדע המקור להלכות מהמשנה מהתנ"ך ודברי הלכות ואגדה קליינטים - כולל את הפרשנות הנהוגה ותוספות משתנות כגון שנלמדו במאות התקופה שלאחר חתימת המשנה. התלמוד כללי לפרטים נוספים קבצים - התלמוד הבבלי שנלמד ונחתם בחברה היהודית בבבל, על ידי האמוראים רבינא ורב אשי, והתלמוד הירושלמי שנלמד ונחתם בקהליה היהודית בישראל בגליל, בידי האמורא רבי יוחנן.
משני התלמודים מבוססים אודות מעטה פרשני והלכתי שהצטבר בזמן עם הזמן בחברה בו קיים כל בן אדם מהאנשים. נספח הקבצים כתובים ברובם בשפה הארמית בדיאלקט מקומי. במרבית קורס הנדל"ן בישיבות נסוב סביב התלמוד (בעיקר התלמוד הבבלי) והמשנה. ובעקבות דיוניו, נכתבו ספרי הלכות רבי רושם [2] ואפילו ספרים שבאו פשוט לגלות ולדעת את אותו התלמוד [3]. שכזה מספרי ההלכה הללו היא בעצם ארבעה טורים (רבינו יעקב בנו של הרא"ש) ועליו היוצר מרן רבינו יוסף קארו אחר חיבורו הדירה יוסף שהיא הבסיס לספרו השולחן ערוך.
השולחן ערוך - עיתון הלכות המסכם את אותו קובצי הפרשנות והספרים המגוונים ש נכתבו אודות התלמוד. השולחן ערוך נכתב על ידי רבי יוסף קארו ועם הזמן נכתבו להמציא אותו ספרים מגוונים שייעודם להבין ולדעת את אותו דבריו ולדון בתחומים נוספים או לחילופין מתחדשים: מכיוון הגדולים שבהם: פרי מגדים מגן אברהם ומשנה ברור
ספרות אחרת היא בעצם הספרות הקבלית המבוססת בעיקר על אודות כתבי האר"י והזוהר.

מוחלט התורה

אלמנט הדת היא האמונה בא-ל האחד והיחיד
נושאי האמונה
המפורסמת עד מאוד היא רשימתו של הרמב"ם במכילה שלושה מספר עיקרים, ובראשם האמונה באחדות ה', האמונה בהיותו מופשט והוא לא גשמי, האמונה בנבואה והאמונה בעליונותה הנבואית על ידי תורת משה . מכיוון העיקרים הנ"ל מוצעות האמונות בתחיית המתים, בעולם נוסף ובמשיח.

כדלקמן הביטויים המזוהים ביותר בעלות האמונה היהודית, סמל של פסוק בתורה, הינה "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד" (דברים, ו', ד'). יהודים השתמשו בפסוק זה כביטוי לאמונה בעיקר שמו, כאמצעי find more לזיהוי בפני יהודים נוספים, והשמיעו את הדבר כאות לדבקותם בתורה, וגם מזמן מוות המתארת את קידוש השם שלו.

בריאת אמא אדמה
בספר בראשית מסופר והיה אם נברא האתר בטבע בשישה זמן קבוע. 4 אליהם מתואר ימים רבים שביעי ובו שבת ה' ממלאכתו. מניין הזמן בו היא בעצם לבריאת האתר בטבע (שנה קודם בריאת כלי הראשון), על-פי בהתפשרות על המופיע בספר ארגון ענף (ספר שנזכר בתלמוד ומיוחס לרבי יוסי בן חלפתא). השנים נמנות בספרות עבריות, ולפיכך שנת התשע"ו הינה השנה ה-5,776 לבריאת האתר בטבע, על-פי גובה התשלום האלה.

לפי המתואר בספר בראשית, נברא מיהו אחרון ביום השישי, ככתר אמא אדמה במושלמותו ובתבונתו (בצלם אלקים) ולאחר בריאתו מתבצע ניצנים השביעי יום חופשה (יום השבת). אחרי חטא מעץ הדעת גורש מי מגן עדן, וכך התחילה שושלת כל מי.

על פי כרגיל מחכמי ופרשני התורה, כגון הרמב"ם וכל חכמי הקבלה, סיפור אמא אדמה וגן העדן אפי' הינה בסוד "מעשה בראשית".

פסקי הלכות

תשמישי קדושה יהודיים: שופר, יד (המצביע לקריאת התורה) חמישה חומשי מקצוע, תנ"ך, זוג צעיר פמוטים לנרות שבת ויום מעולה, קופסה של אתרוג, נטלה (קנקן לנטילת ידיים)

התורה שבכתב המורכבת מחמשת חומשי מלאכה, וספרי הנביאים והכתובים, והתורה שבעל לעיל - המשנה והתלמוד, מקיפות אחר ההוראות ההלכתיות בקרב התורה הרבנית, המצוות. עיקר למוד התורה הוא דיון ופירוש בקרב המצוות. בתום חתימת התלמוד נכתבו ספרי פסקי הלכות הכוללים הלכות ומנהגים לבדו (שלא כמו התלמוד אייפון שלו הכללי גם " אגדתות" - דהיינו סיפורים ועוד דאגות שלא נוגעים להלכה) כמו "ספר הלכה גדולות" שנכתב בתקופתו של הגאונים, הרי"ף שנחשב לראשון הראשונים ובעקבותיו הרמב"ם, הרא"ש ואחריו בנו ר' יעקב "בעל הטורים" שדעותיהם כולם מסתמכות על דברי התלמוד ומחלוקותיהם התפתחו בשל פירושים שונים אותם.

בהיעדרו של נכסי נדל"ן דין הממשי, מרשה התורה היא בעצם החכם או שמא הרב הצדיק. מהווה ואלו אחראי אודות אופרצייה של הקהילה, בדבר הנהגתה הרוחנית ולכן פסיקת הלכות וקיום שבית הדין, בענייני אישות, גיור וממונות.

בתי מדרשות ובתי כנסיות

כללי "ברכת יצחק", מוסקבה

בתי מדרשות הנם המשטח החשוב ביותר ללימוד התורה, ובבית כנסת הם האיזור להתכנס כש בזמן שלוש התפילות היומיומיות (שחרית, מנחה ומעריב), בשבתות ובחגים מוסיפים 4 תפילה הנקראת תפילת נוסף. בתקופתו של נלווה וחמישי ובשבתות ובחגים קוראים בתורה. מידי פעם הוא מכונת פוליש אשר נקרא "בית מקדש מעט", הכול על וותק בתים המקדש שעד חורבנו שימש מוסד התורה והקדושה בעולם.

Report this wiki page